[row] [col span=”3/4″]

Viva la revolution!

Best Kiteboarding pamautti nimensä isosti maailmalle vuonna 2006 julkaistun Waroon myötä. Alusta asti Bestin tavoitteena oli tehdä hyviä välineitä, tarjota parasta mahdollista asiakaspalvelua sekä olla mukana lajin parissa. Bestin työntekijät koostuivat intohimoisista harrastajista, mikä näkyi! Vuonna 2007 Best myi eniten leijoja maailmassa. Bestin edustajat eivät pelkästään myyneet leijoja vaan kuuluivat osaksi harrastajien yhteisöä järjestäen demoja ja hengaillen mukana rannalla.

Tämä loistava asenne oli syynä siihen, miksi Lappiksella valitsimme Bestin tuotevalikoimaamme. Alussa tilasimme heiltä vain yksittäisiä leijoja. Siitä huolimatta Best antoi meille täyden tuen, koska he halusivat auttaa meitä puskemaan lajia eteenpäin. Jaoimme yhteisen ajatusmaailman siitä, että leijakauppaa ei pyöritetä toimistosta vaan ihmisten parissa rannalla, jäällä tai tunturissa sekä järjestämällä tapahtumia ja reissuja. Kuluneiden vuosien yhteistyö ja tuki Bestiltä on ollut hienoa ja arvokasta.

Pari vuotta sitten tapahtuneen omistajavaihdon myötä moni asia kuitenkin muuttui. Yritystä siirryttiin johtamaan rahalla ja Harward tutkinnoilla, intohimon sijaan. Bestin uusi johto teki useita huonoja päätöksiä, mitkä näkyivät ulospäin esimerkiksi takuupuolen asiakaspalvelun hitaudessa. Ongelmista huolimatta leijat ja laudat olivat aina priimaa. Peter Stiewen ja Franz Schizhoferin työ tuotteiden suunnittelussa on näkynyt, sillä Best on ollut johtava leijamerkki jo useamman vuoden.

Viimeisen vuoden aikana vaikeudet kulminoituivat uuden omistajan talousrikosepäilyihin (eilen 1.7 omistaja pidätettiin näiden epäilyjen perusteella), minkä seurauksena Bestin vuosien tarina on tulossa päätökseen. Yhtenä syynä tähän oli yhteistyön loppuminen maailman suurimman leijatehtaan kanssa jonka syynä olivat pitkäksi jääneet maksamattomat laskut. Kaksi viikkoa sitten leijayhteisössä kohahti, kun Bestkiteboarding.com julkaisi kampanjan, jossa leijoja ja puomeja myytiin -45% alennuksella ja täten pettämällä jälleenmyyjät ja kauppiaat jotka olivat juuri varastoineet uusia malleja. Bestin varasto ammottaa kuitenkin typötyhjänä, eikä heillä ole sopimusta kenenkään valmistajan kanssa. Useat asiakkaat ovat netissä kirjoittaneet tehdyistä tilauksista joita ei koskaan toimitettu.

Vaikka iso ja meille tärkeä brändi kuolee, eivät intohimoiset ihmiset sen takana ole heittäneet hanskojaan tiskiin. Talvella 2017 Peter, Franz ja moni yrityksen pitkäaikaisista työntekijöistä totesi, että nyt saa riittää. Tämä jengi irtaantui rakentamaan jotain aivan uutta mukanaan kaikki matkan varrelta saatu kokemus, yhteistyö maailman johtavan leijatehtaan kanssa, sekä Bestin alkuperäinen toiminta-ajatus. Koska Lappiksella meille tärkeintä ovat hyvin suunnitellut ja valmistetut välineet, haluamme aloittaa yhteistyön uuden brändin kanssa. Brändin julkistaminen lähenee ja ensimmäinen tuotantoerä on jo matkalla kohti Eurooppaa.

Tieto siitä, että Best on mennyttä tuli ensin järkytyksenä, mutta mahdollisuus päästä mukaan rakentamaan jotain aivan uutta on huikeaa! Uusi brändi on myös ottanut hoidettavakseen kaikki 2016-> leijojen takuuhuollot, jota heidän ei tietenkään olisi pakko tehdä. Varastossamme on paljon Bestin 2017-vuoden leijoja, jotka ovat takuuvarmaa Bestin laatua. Suunnittelun ja valmistuksen takana ovat edelleen samat henkilöt, jotka ovat olleet mukana aiemmin ja tulevat olemaan mukana myös uuden merkin myötä.

Saamme jälleen tehdä yhteistyötä merkin kanssa, jossa jokainen elää ja hengittää leijasurffauksesta, mikä saa motivaation nousemaan aivan uudelle tasolle!

[/col] [col span=”1/4″]

Kepu ja 4 leijaa

kiteweek2_dsf3813

Yhdessä on mukava odotella ohi pahimmasta saderintamasta. Kuva: Timo Karpola

_T1A6938 12091443_1062822323728620_8427570291544815985_o_T1A6695395448_10150642602303571_1802309813_n

[/col] [/row]